nuffnang1

.:)

Mar 25, 2016

Stokis Daging Pasar Malam Bukit Mertajam

Pembekal Daging Paling Besar di Bukit Mertajam

Sejak saya mula berniaga dipasar malam 18 tahun yang lalu, segala bekalan atau stok daging, tulang, gearbox, kaki, perut dan limpa semuanya datang dari pengedar di Market Bukit Mertajam. Istilah "Market", memangnya dalam bahasa inggeris tetapi kami orang Penang sudah biasa menyebutnya dan tidak menyebut Pasar. Kalau ada yang gunakan perkataan Pasar memang sah yang dia bukan orang Penang hehehe.

Market Bukit Mertajam berlokasi di Pekan Bukit Mertajam yang telah wujud sekian lama sejak saya belum dilahirkan lagi. Perniagaan daging ini telah diwarisi sejak zaman berzaman oleh tuan punya asal.

DAPATKAN EBOOK PANDUAN PASAR MALAM ANDA DISINI SEGERA

Gambar diatas adalah pembekal dan penjual daging terbesar di Market Bukit Mertajam. Mewarisi perniagaan dari bapa beliau. Nama gelaran Am daging, merupakan seorang yang berhemah, bermotivasi tinggi dan cukup rajin bekerja .

Stok daging yang saya perolehi disini sentiasa dijaga kualitinya sebelum dihantar ke rumah.
Sejak 18 tahun yang lalu disinilah tempatnya untuk saya dan rakan-rakan lain mendaptkan stok yang mudah . Tidak perlu bersusah payah kesana sini mencari stok kerana Am akan menghantar sendiri stok ke hadapan rumah terus kedalam peti sejuk kami.


Tulang-tulang yang "fresh" terdapat disini tanpa perlu menggunakan tulang import yang membuatkan kuah sup terasa lebih manis dan menyelerakan.


Wira sahabat saya yang cukup baik hati, sentiasa tersenyum girang melayan pelanggan juga merupakan adik kepada Am yang sama-sama menjalankan perniagaaan ini.
Pak Long daging saya beri gelaran merupakan seorang pesara tentera yang sentiasa berpakaian kemas walaupun kerjanya bermain dengan daging ...terbaiklah Askar Pencen.

No comments :