nuffnang1

.:)

Mar 25, 2016

Polis Dan Pasar Malam Berpisah Tiada

Tanpa Polis Tiada Keamanan Dan Tiada Pasar Malam

Semperna sambutan Hari Polis pada hari ini yang disambut setiap tahun amat membanggakan saya sebagai salah seorang bekas badan beruniform walaupun warna berbeza namun objektif tetap sama menjaga keselamatan negara.

Tanpa Polis keamanan tidak mungkin dikecapi dan kalau tiada keamanan macam mana nak berniaga dan nak cari makan pun susah seperti diluar negara. Mereka hidup dalam kucar kacir, tiada makanan akibat huru-hara yang dilakukan rakyat mereka sendiri.

DAPATKAN BUKU PANDUAN BERNIAGA DI PASAR MALAM KHAS BUAT WARGA POLIS DIRAJA MALAYSIA HANYA RM30

Kami seluruh peniaga pasar malam amat menghargai jasa dan pengorbanan setiap anggota polis yang masih berkhidmat atau yang telah bersara dan tak lupa kami kirimkan Al Fatihah buat mereka yang telah kembali ke rahmatullah demi memperjuangkan negara Malaysia tercinta.


Setiap tahun apabila tiba sambutan Hari Polis maka solat Jumaat akan di Imamkan oleh seorang Pegawai Polis dari bahagian Agama. 
Pada hari ini juga sebentar tadi solat Jumaat telah di imamkan oleh seorang Pegawai Muda Polis yang membaca Khutbah berkaitan tugas-tugas kepolisan menjaga keamanan dan nilai-nilai murni dalam diri anggota Polis itu sendiri.

Setiap daripada mereka mempunyai tanggungjawab tersendiri dalam melaksanakan tugas yang telah disusunaturkan oleh pihak atasan PDRM.


Masjid Bandar Perda menjadi saksi setiap kali sambutan Hari Polis disambut maka seorang imam dari kalangan anggota Polis akan berdiri dan berkutbah diatas Mimbar Masjid Perda dengan luahan kutbah yang berapi-api membakar semangat setiap makmum mencintai keamanan sejagat kerana tugas mereka tidak mampu dilaksanakan tanpa bantuan orang awam.

Penutup doa selepas solat cukup meninggalkan kesan yang amat mendalam buat makmum yang mengaminkan doa dibaca Imam pegawai polis tersebut dan hanya lelehan airmata tanpa disedari menggenangi setiap kelopak mata makmum yang hadir...

TAKBIRRRRRRRRRRRRRRR

No comments :