nuffnang1

.:)

Mar 21, 2016

Astro Tak Berbaloi

ASTRO KALAU TAK BAYAR TERUS POTONG, BAYAR LEMBAB PEMASANGAN SEMULA

Posting saya kali ini hanya buat panduan rakan-rakan sebab Astro tidak pernah maklumkan beberapa perkara, bukan nak kondem tapi nak habaggggg ja....

Malam tadi selepas balik berniaga saya seperti biasa, mandi dan makan sambil berehat-rehat menonton tv. Rancangan yang saya tonton ketika itu Astro saluran 832 rancangan kegemaran saya perlawanan bola sepak  Liga Inggeris. Perlawanan antara Kelab kegemaran Manchester United menentang Manchester City.

Dalam pada sedap-sedap menonton tiba-tiba plooopppp terpapar di skreen tv ayat " you are not subscribe this channel", saya dan isteri apa lagi melompat la sebab isteri saya juga peminat bola sepak ...tambahan pula Liga Inggeris.

Kemudian saya dengan pantas terus membuat pembayaran melalui maybank2u jam 1.50 pagi dengan harapan penyambungan semula akan dilakukan dalam tempoh 30 minit seperti yang lepas-lepas. Menanti 30 minit kemudian penyambungan masih belum dilakukan, saya mengambil keputusan untuk tidur sebab dah lewat pagi.

Bangun pagi lebih kurang jam 10 pagi penyambungan masih belum dilakukan sehinggalah jam 7 malam. Saya mengambil keputusan untuk menelefon pihak Astro dan jawapan yang saya terima agak mendukacitakan kerana operator Astro memaklumkan bil saya masih tertunggak, cukup terkejut saya dengan penjelasan operator tersebut. Saya info kepada mereka pembayaran telah dibuat jam 1.50 menerusi Maybank2u online. Kemudian operator tersebut sekali lagi membuat semakan namun tidak dapat membuat sambungan semula sebab bayaran.di buat selepas jam 11 malam.

Sejak bila pula ada undang-undang dari Astro bayaran bil tidak boleh dibayar selepas jam 11 malam, kalau bayaran dibuat juga penyambungan akan mengambil masa 24 jam. Gilaaaaa betui la Astro ni....

No comments :