nuffnang1

.:)

Apr 22, 2016

Sikap Terpuji Pelanggan Di Pasar Malam

Berbaris Menunggu Giliran Amat Terpuji Dan Di Tuntut Agama Islam Yakni Kesabaran


Kesabaran harus ada dalam diri setiap individu dalam apa perkara sekali pun terutama sekali dalam mendapatkan sesuatu barang dan bila berada di kaunter bayaran.

Adakalanya boleh terjadi pergaduhan sesama pelanggan bila ada individu yang tidak sabar terus memotong barisan dan boleh menimbulkan rasa ketidakpuasan hati pada yang lain.
Justeru itu pertimbangan yang wajar perlu di fikir oleh setiap individu, kanak-kanak pun tahu berbaris inikan pula yang sudah dewasa . Perkara ini adalah hakikat dan bukan rekaan kerana saya sendiri sudah melihat pergaduhan di depan mata.


Bermula dengan kata mengata, kemudian semakin panas lantas terjadilah tumbuk menumbuk sesama mereka dan nasib baik tak terjatuh dalam periuk sup yang sedang mengelegak, kalau tidak pasti ada yang cedera dan saya juga rugi hehehehe. Orang pula yang menjadi mangsanya.




Tapi saya amat memuji pelanggan-pelanggan yang bijak dan sanggup berbaris panjang kerana mempunyai sikap profesional dalam diri mereka.
Kenapa perlu berebut-rebut sebab barang masih banyak dan kalau perlu segera, cepat-cepat maklumkan kepada kami peniaga kerana pastinya kami amat perihatin kepada pelanggan yang ingin pergi kerja atau masa rehat hampir tamat dan perlu masuk kerja dengan segera. Segalanya boleh dipertimbangkan.




Sikap begini amat terpuji dan sabar menanti giliran masing-masing



Tua dan muda berbaris tanpa perlu berebut-rebut menyebabkan peniaga dengan mudah membuat kerja mereka dan pastinya cepat disiapkan.


Kaum wanita dalam usia remaja dengan sabar menanti giliran tjba
Post a Comment