nuffnang1

.:)

Apr 6, 2016

Jualan Jersi Tiruan Di Pasar Malam

Rampasan KPDNKK Jersey Kedah Dan Terengganu..

KUALA TERENGGANU – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Terengganu merampas 22 helai jersi tiruan pasukan Terengganu bernilai kira-kira RM1,100 semalam.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa KPDNKK Terengganu Md Nawawi Ab Rahman berkata rampasan dibuat dalam serbuan sekitar pukul 7.30 malam semalam di perkarangan Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Gong Badak sebelum aksi Terengganu menentang KL Felda United dalam saingan bola sepak Liga Super.

Beliau berkata dalam serbuan itu, pihaknya melakukan pemeriksaan di sembilan buah gerai yang menjual jersi keluaran Kobert dan mendapati sebuah gerai yang dibuka jauh dari premis yang lain dengan menjual jersi tiruan itu.

“Bagaimanapun peniaga terbabit melarikan diri bersama keretanya sebaik menyedari pihak kami melakukan pemeriksaan dengan meninggalkan 22 jersi yang dirampas ini.

“Kami sedang mengesan peniaga terbabit dan kami percaya perniagaan ini dikendalikan seorang lelaki yang berasal dari luar Kuala Terengganu,” katanya dalam sidang media, di sini hari ini.

Md Nawawi berkata serbuan yang dilakukan itu hasil intipan selama dua minggu dan aduan yang dilakukan oleh pihak Kobert dan beliau percaya penjualan bermula sejak tiga bulan lalu dengan meletakkan harga lebih murah berbanding harga jersi asal.

DAPATKAN EBOOK PANDUAN ANDA BERNIAGA DI UPTOWN S
DAN BAZAAR RAMADAN

Kalau dulu Jersi Kedah yang diserbu dan dirampas...

Pengeluar sebenar Jersey Kedah jenama Warrick yang dijual pada harga RM90 telah membuat aduan jadi depa terpaksa serbu...
Saya tidak menyebelahi mana-mana pihak kerana kedua-duanya mempunyai alasan masing-masing...

Cuma satu soalan saya....bagaimana kepada mereka yang tidak mampu membeli dengan harga asal.....

No comments :