nuffnang1

.:)

Apr 26, 2016

Berapa Untung Satu Malam Di Pasar Malam

Keuntungan Yang Cukup Berbaloi Berniaga di Pasar Malam


Soalan yang sentiasa berlegar-legar diruang otak pelanggan yang terlalu ingin sangat mengetahui berapa banyak keuntungan peniaga pasar malam perolehi dengan berniaga di pasar malam setiap hari dan malam.

Soalan yang pernah sahabat saya ajukan kepada saya juga adik beradik sendiri. Mungkin mereka tidur tak lena kot huhuhu...ingin juga ketahui jumlah tertentu kami dapat selepas jam 10 malam setiap hari.

Ok baik, saya akan dedahkan untuk maklumat umum namun tidak secara spesifik kerana keuntungan bergantung kepada menu jualan . Banyak atau sedikit, berapa banyak modal dan berapa banyak jualan baru di tolak semua itu.

Ada orang cakap modal pasar malam murah sebab sewa tapak hanya RM3 ke RM5 sahaja untuk satu tapak tetapi pernahkan anda terfikir yang sebenarnya modal bahan mentah boleh cecah RM ribuan ringgit sehari, saya sendiri modal harian hampir cecah RM850 . Kata bahasa orang pasar malam kalau tiada RM850 memang tak boleh berniaga ler. Tapi itu bergantung pada jenis menu yang di jual.


Macam saya memang sedikit tinggi kerana kos bahan mentah seperti daging, ayam, perut, limpa, tulang dan gearbox memang mahal di tambah pula dengan dengan 4 orang pekerja dengan gaji bulanan RM1450 sebulan untuk seorang dan di kali dengan 4 orang dah bape banyak dah.




Panjang cerita nanti ada pulak yang jemu membaca jadi saya pendekkan cerita ye. Kalau perniagaan besar maka pendapatan juga besar dan saya nak tambah satu lagi ayat ....maka kalau rugi pun besar lah jugak kena tanggung.

Macam murtabak keuntungan boleh cecah hingga RM300 sehari setelah di tolak modal dan bihunsup anda boleh fikirkan sendiri......jumpa lagi ye bye...



No comments :