nuffnang1

.:)

Apr 21, 2016

Pelanggan Selalu Betul ( Customer Is Always Rite )

Layan Pelanggan Dengan Penuh Kasih Sayang


Seorang peniaga yang baik dan berdedikasi akan menganggap pelanggan seperti saudara sendiri dan tanpa berbelah bagi akan melayan mereka sebaik mungkin kerana sudah pastinya memberi perkhidmatan seperti melayan saudara sendiri tanpa ada rasa prejudis.

Keyakinan orang ramai terhadap kita amat penting sekali kerana boleh memberi pulangan yang lumayan pada pendapatan harian dan bulanan yang kita perolehi.





Kedatangan pelanggan ke gerai kita dengan besarnya hajat menggunung bagi mendapatkan juadah makan malam atau untuk berbuka puasa kerana dalam bulan Rejab kebiasaanya di kalangan kita umat Islam akan melakukan ibadat puasa ganti untuk yang tidak dapat menghabiskan puasa tahun lepas atas sebab-sebab tertentu. Jadi janganlah kita menghampakan harapan menggunung mereka dengan menu yang kurang baik atau barang yang di kitar semula.


Mereka sebagai pelanggan ada ketikanya sanggup menunggu lama demi menikmati juadah pilihan mereka. Kadang kala pelanggan yang datang serentak menjadikan gerai kita penuh sesak. Untuk melayan yang membeli secara bungkus dan yang sedia menanti di meja makan dengan penuh sabar tanpa ada rasa curiga .







Post a Comment