nuffnang1

.:)

Apr 8, 2016

Kesempatan Di Salah Guna Peniaga Pasar Malam

Mereka Sedar Tapi Suka Buat Bodo

Maaf kalau ayat diatas sedikit kasar tapi mungkin itu yang terbaik bagi sesetengah sahabat kita yang tidak perihatin kerana terlalu kedekut dan terlampau berkira sangat dalam soal mengeluarkan wang untuk ucapan terima kasih.

Kenapa sampai berkira sangat mengeluarkan belanja sekadar RM5, rasanya tak terjejas kot keuntungan malam itu. Ramai yang bersikap begini hingga menimbulkan rungutan dikalangan sahabat peniaga sendiri namun terpaksa di pendam hanya untuk menjaga hati kawan dari terguris walaupun hati sendiri terluka.

Saya respek kawan yang sanggup makan hati demi menjaga perhubungan jiran tetangga tapi kesabaran tetap ada hadnya. Kalau saya sendiri minta maaf lah ye pasti dah saya tabur peluru mesingan hehehhe.....tapi apa pun kesabaran kawan kita patut menjadi contoh tauladan. Cuma yang tak berapa bagus kawan menumpang tu sampai bila pun tak akan sedar dan akan tetap mengambil kesempatan sampai bila-bila pun.

Di pasar malam boleh dikatakan ramai juga peniaga yang masih tidak mempunyai generator sendiri dan masih nak menumpang jiran sebelah. Kalau jiran sebelah tak datang mula la kelam-kabut mintak tolong yang sebelah lagi. Tapi kalau kerap sangat maka kena la sedas dua hahahaha.

Yang bestnya tu dah la menumpang dari jam 7 malam hingga 10 malam, nak bagi duit minyak jangan harap la....nak ucapkan terima kasih pun susah sangat ke. Akhirnya bila dah kena 'sound', pandai pulak kecik hati ye.

PANDUAN EBOOK PASAR MALAM BERNIAGA DI PASAR MALAM HANYA 50% SEKARANG JUGA BUAT ANDA


Samalah juga dengan apa yang berlaku bila kawan-kawan bercuti niaga hingga 2 bulan sebab ada urusan dan telah dimaklumkan kepada penganjur. Bila dengar kita nak bercuti ramai yang telefon dan sanggup bayar sewa setiap minggu semata-mata nak berniaga ditapak yang bakal kita tinggalkan. Tapi disebabkan ada seorang sahabat kita kenal rapat nak bagi kepada saudaranya berniaga maka dengan jujurnya kita pun bagilah dan sanggup berputih mata tak dapat duit sewa RM2000 dari orang yang dah offer nak duduk sebelum itu.

Sampai masa kita pun kembali berniaga namun saudara yang bermastautin selama 2 purnama tersebut langsung tak ucapkan terima kasih jauh lagi la nak hulur RM.
Apa yang saudaranya datang kepada kita dan bercerita yang untung saudara beliau cukup banyak berkali ganda dari tapak pasar malam asal dahulu.....mmmmmm sembangggggg..

Apa pun redhaaaa je la.....

No comments :