nuffnang1

.:)

Sep 4, 2008

Ramadan Ke Empat

Salam..terima kasih kepada sahabat yang setia mengikuti perkembangan perniagaan Bazaar Ramadan saya yang masuk hari ni dah empat hari saya berniaga di Bazaar Ramadan.

Hari ni hujan turun macam biasa tapi kurang lebat sekadar renyai-renyai dan betullah kata kawan saya yang bulan September ni musim hujan dan kalau kita perhatikan di luar negara sampai banjir...tapi saya bersyukur kat sini masih lagi dalam keadaan normal dan tak banjir.

Suasana di bazaar Ramadan hari ni agak sibuk sedikit dan mungkin pelanggan dah dapat mencari apa yang mereka mahukan dan mereka mula "stick" pada satu-satu benda sahaja kerana mereka dah dapat lokasi menu yang mereka cari jadi mereka tak perlu lagi tercari-cari . Mereka akan terus ke gerai yang mereka kehendaki.

Hari ni bihunsup gear box saya mendapat sambutan hangat dari jam 5 petang hingga jam 6.45 petang semua habis dijual..alhamdulillah syukur. Tambahan pulak hari ni saya menambakan lagi menu kueh talam dari 8 talam ke 11 talam, saya juga tambahkan lagi kueh lompang dan kueh tako dari 150 ke 200 kueh tako dan 100 kueh ketayap....rupanya orang memang minat dengan kueh tako dan lompang ni...jam 6.30 dah selesai dijual....anak buah saya tak menang kaki tangan he he he....

Simpanan saya hari ni juga meningkat ke RM700 dan saya akan terus berusaha lagi esok meninggkatkan pendapatan jualan bagi tahun ini. Semoga tuan-tuan akan dapat motivasi dari apa yang saya ceritakan disini bagi membina perniagaan tuan-tuan nanti insyaallah. Penat memang ler penat berniaga di bulan Ramadan ni tetapi segala kepenatan tu akan hilang dengan keuntungan yang kita dapat.

Satu rahsia saya nak kongsi dengan anda tentang bazaar ramadan ni adalah ..dengan ikhlas saya nyatakan...berniaga di bazaar ramadan ni susah skit nak rugi coz ramai pengunjung tambahan pulak anda dah lama berniaga di Pasar Malam jadi orang dah biasa dengan menu kita dan mereka akan cari anda walau dimana pun anda berada ..kalau kurang yakin anda boleh mencuba berniaga tahun hadapan..insyaallah anda akan dapat rasai apa yang saya katakan....

Kalau kat pasar malam tu..kekadang ada jugak ruginya coz bila hujan orang akan kurang keluar membeli dan mereka akan dapatkan di tempat lain tetapi di bulan ramadan hujan atau tidak tumpuan mereka tetap kat bazaar ramadan dan mereka akan berpusu-pusu datang mencari juadah berbuka puasa...

Setakat ni dulu cerita saya untuk hari ini dan kita jumpa lagi esok..salam

DAPATKAN EBOOK PASAR MALAM ANDA DISINI SECARA PERCUMA
Post a Comment