nuffnang1

.:)

Sep 3, 2008

Hari Ketiga Ramadan

Salam..diam tak diam masuk hari ni dah 3 hari kita berpuasa dan bermakna dah 3 hari saya berniaga kat Bazaar Ramadan. Hari ni alhamdulillah cuaca cukup cantik dan hujan dah tak turun lagi...nyaman jer suasana berniaga hari ni..nak kata panas tak ler panas sangat dan nak kata redup tak ler redup sangat..sedang-sedang elok la.

Hari ni saya dah beli lagi 6 Loyang untuk kueh talam dan esok pastinya saya akan dapat lagi 2 stok tambahan kueh talam ni ...dan saya pun dah tempah 200 kueh tako...anda tahu tak apa dia kueh tako ni....nanti kalau ada masa saya akan cerita..

Rentak perniagaan hari ni cukup stabil dan memberangsangkan , mungkin juga faktor cuaca....kueh talam agak slow skit tapi alhamdulillah habis dijual...yang syoknya bihun sup gear box saya,...selamat habis dijual dan saya berjaya catatkan keuntungan melebihi dari pendapatan semalam jadi saya bank in kat akaun lebih skit ler...

Mat Anas..anak buah saya yang nampak kurang sihat semalam pun dah kembali cergas hari ni....mungkin sebab baru berpuasa kot semalam.

Saya ada satu cerita untuk anda...tadi lepas berniaga saya singgah kat kedai mini market Lai Lai tempat selalu saya borong barang...nak jadi cerita masa saya dalam kedai tu ..saya ada ternampak seorang remaja berpakaian purdah berselisih dengan saya berjalan keluar tetapi tiba-tiba dia masuk semula dan mungkin nasib dia tak baik...satu tin susu tepung untuk kanak-kanak terjatuh ..apa lagi kelam kabut dia lari..dan diluar ada sebuah proton Waja sedang menanti dan tak sempat security tangkap...kemudian saya ternampak seorang lelaki yang cuba menghalang security dari menangkap wanita berpurdah tadi....saya apa lagi saya terus tangkap dan kilas tangan mamat tu ke belakang dan soal dia , kenapa dia menghalang security tadi? ..maka macam-macam alasan dia bagi..saya pun suruh pengurus mini market tu call polis!!

Macam-macam hal ..pakai purdah pun songlap barang dalam bulan puasa pulak tu dan di kenal pasti wanita melayu..apa nak jadi la zaman ni..tak hormat langsung bulan puasa..semua ni nak menjatuhkan martabat orang Islam di mata kaum lain...

Ok..setakat ini dulu yer ..esok kita jumpa lagi...salam


DAPATKAN EBOOK PASAR MALAM ANDA YANG PENUH DENGAN INFORMASI DISINI

No comments :