nuffnang1

.:)

Sep 3, 2008

Hari Kedua Ramadan

Salam...hari ini masuk hari kedua Ramadan saya berniaga di Bazaar Ramadan. Hujan terus turun mulai jam 2.30 petang dengan renyai-renyai sehingga pukul 6 petang..musim hujan la kot dalam bulan September ni namun begitu aktiviti perniagaan berjalan macam biasa. Cuma hari ni pengunjung agak perlahan dalam pukul 4 hingga 5 petang...maklum ler hari berkerja katakan!

Tapi mulai jam 5.30 pengunjung mula nampak berpusu-pusu membanjiri Bazaar Ramadan kat Perda ni dan mula ler perniagaan ku nampak sibuk sehingga la dah pukul 7 petang ...semua jualan bihun sup dan kueh talam aku selamat habis dijual..alhamdulillah...

Hari ni sorang pekerja aku...Mat Anas dah mula nak pitam he he he...baru masuk hari kedua...asyik kena usik ler dia ni dengan pekerja yang lain..katanya semalam kena hujan pasai tu ler dia rasa nak demam...tapi aku tak kisah...dah lumrah la time puasa ni .

Saya minta maaf pada kawan-kawan kat forum tu sebab saya tak sempat nak reply pada semua soalan yang diajukan coz dibulan Ramadan ni saya tak boleh online lama-lama pasai badan sedikit terasa letih dan kena tidur awal....jaga kesihatan he he he..

Ada yang bertanya berapa saya dapat dengan jualan di Bazaar Ramadan ni sehari...tentang duit masuk ni saya tak nak ulas panjang coz pengalaman lepas mengajar saya kerana saya tak nak ada di kalangan forumer mengatakan saya ni asyil cakap pasal untung jer tapi rugi tak nak cerita...bagi saya pendapatan dari jualan tak penting untuk saya ulaskan tetapi apa yang penting berapa simpanan saya dapat lakukan sehari dalam Maybank2u . Ok secara ringkasnya saya nyatakan semalam saya dapat simpan dalam bank RM500 dan hari ini juga RM500 ..alhamdulillah dan saya jangka tahun ni jualan pasti meledak.....

Insyaallah kalau nak belajar dan berniaga di Pasar Malam atau Bazaar Ramadan suatu hari nanti saya boleh ajarkan..dan jadilah orang yang bebas kewangan...

Jumpa lagi esok....salam

DAPATKAN EBOOK PERCUMA DENGAN RAHSIA SUP GEAR BOX ANDA DISINI SEKARANG
Post a Comment