nuffnang1

.:)

Feb 24, 2016

Cara Tingkatkan SEO Pasar Malam

Semasa balik dari berniaga saya rehat-rehat sambil ambik angin, melepaskan lelah berniaga di pasar malam tadi. Selepaa berehat lebih kurang 1 jam layan pulak AFC Cup, ulangan Selangor lawan Kelab dari Filipina.

Kemudian mata ni sukar nak lelap, saya capai handset terus buka blog yang saya bookmark. Blog-blog yang saya bookmark adalah blog pilihan saya yang saya rasakan mampu memberi apa yang sedang saya cari. Macam-macamlah, sebagai contoh bagaimana nak letak iklan adsense dengan menggunakan android.

Dalam banyak-banyak blog yang saya jumpa blog hassrulsani.com adalah blog terbaik yang banyak info-info baru yang saya jumpa. Tak la kata orang asyik dengan dunia pasar malam je.

Barulah saya sedar sekarang ini yang blog pasar malam saya dalam rangking SEO amat-amat mendukacitakan sekal, hanya sekadar 25% pada enjin carian jadi memang sukarlah orang nak jumpa blog pasar malam ni, sedihnya. Tapi satu lagi blog saya iaitu blog sukan agak ok la dan berada 65% pada enjin carian.

Banyak kesilapan pada blog pasar malam ini tentang meta tag, masalahnya saya sendiri pun tak faham apa itu meta tag dan H1,H2 adoiiiiii tambah pening kepala dibuatnya.....jam dah pun menunjukkan ke angka 2.51 pagi dan nak kena bangun jam 7 nanti.

Apa pun saya rasa ada baiknya maklumat yang saya perolehi malam ini dan mudah bagi saya untuk buat pembetulan. Saya kena banyak belajar lagi untuk menjadi seorang blogger yang hebat. Hebat dari segi SEO bukanya hebat sekadar mengarang sebagaimana rakan-rakan pasar malam saya bagitahu tadi yang saya pandai mengarang.

Bila saya dah tahu yang enjin carian untuk blog saya "very poor", jadinya tulis panjang lebar pun apa gunanya, syok sendiri la bak kata saudara hassrul.com.
Tapi apa kan daya. Mulai pagi yang bening ini saya berjanji pada diri saya sendiri yang saya akan berusaha bersungguh-sungguh bagi mendapatkan tempat terbaik dalam rangking SEO yakni google.
Jom kita lena, jumpa lagi....byeeee

No comments :