nuffnang1

.:)

Dec 24, 2012

Amaran Hujan Negeri-Negeri Semenanjung

Salam dan selamat sejahtera buat anda semua, sejak kebelakangan ini cuaca nampaknya semakin hari menampakkan semakin lembab dan hujan masih berterusan . Saya yakin ramai di kalangan kita peniaga pasar malam kurang gemar dengan situasi ini kerana pada jangkaan kita masuk Disember pastinya hujan akan mulai reda namun apa yang berlaku adalah sebaliknya.

Jika di bandingkan dengan tahun 2011 yang lalu pada Disember tiada langsung hujan dan kemarau melanda negara kita, namun pada tahun ini hujan di jangka akan berterusan kerana cuma tinggal beberapa hari saja lagi kita akan melangkah ke tahun 2013 namun kepastian tentang samada hujan akan berterusan atau tidak tiada siapa yang pasti . Ramalan cuaca hanyalah sekadar ramalan yang kadang kalanya tepat dan ada masanya langsung tidak tepat.

Namun kita sebagai peniaga pasar malam yang mencari sesuap nasi dengan berniaga di pasar malam seharusnya mencari sesuatu alternatif bagi meneruskan perniagaan ini walaupun di kala cuaca yang buruk. TV 3 sebentar tadi telah pun mengeluarkan amaran berjaga-jaga bagi negeri-negeri Pantai Timur berkenaan hujan lebat yang bakal melanda negeri Kelantan, Pahang dan Terengganu.

Di bawah menunjukan Ramalan Cuaca Bagi Negeri Pulau Pinang yang di petik dari Jabatan Metereologi Negeri Pulau Pinang.



DAPATKAN EBOOK PANDUAN PASAR MALAM UNTUK MENAMBAH ILMU MENJANA PENDAPATAN PASAR MALAM

No comments :