nuffnang1

.:)

Nov 15, 2018

TIP BAGAIMANA NAK BERJAYA SEBAGAI USAHAWAN SIMKAD TONE WOW

Anda boleh jadikan banyak perkara dan beberapa faktor sekeliling sebagai panduan untuk terus berjaya sebagai pengusaha SimKad Tone WoW RM10.

Assalamualaikum semua. Baik pada penulisan kali ini saya akan dedahkan seberapa banyak perkara-perkara yang saya lalui dan semua faktor ini membuatkan saya terus kekal berusaha menjual simkad Tone WoW RM10.

Sebagai pesara tentera dan pengusaha pasar malam di Pulau Pinang sejak 21 tahun yang lalu juga tidak menjamin saya akan terus nikmati keuntungan setiap hari. Ketika duit kita semakin jatuh dan harga daging impot melambung tinggi keuntungan memang rendah.

Begitu juga ketika musim hujan yang melanda setiap hari waktu malam di Pulau Pinang menyebabkan saya alami kerugian setiap hari, saya ada 4 orang pekerja tetap yang perlu saya bayar gaji, tak kan saya nak stop berniaga dan pecat mereka...itu tidak berperikemanusiaan namanya..

Langkah alternatif yang saya ambil adalah berniaga simkad Tone WoW di tepi Bank-Bank pada malam hari dengan buka sebuah meja dan 2 streamer . Kemudian saya edarkan flyer. Satu malam saya dapat 2 orang pelanggan pun sudah memadai dan kalau tiada pelanggan pun saya masih tidak rugi berbanding berniaga di pasar malam....

Saya rajin juga tinjau-tinjau fb dan cukup aktif. Ramai yang mengalami masalah kewangan ketika mereka sakit, majikan abaikan mereka, mereka dibuang kerja tanpa apa-apa pampasan dan kalau ada pun agak lambat terima...sebagai contoh penghidap sakit "Dialisis" atau buah pinggang.

Minta bantuan di hospital kerajaan kena tunggu giliran sebab kuota terhad, mahu tidak mahu kena pergi swasta. Kos sekali cuci di Swasta mahu makan RM200 sehari, seminggu kena cuci 3 kali dan RM600. RM600 darab 4 so kena sediakan RM2000 sebulan. Itu kalau ada duit, bayangkan kalau tidak ada duit...

Saya sering juga tengok mereka- mereka yang rajin kutip tin-tin kosong, besi-besi buruk setiap hari. Kerja mereka ini memang cukup berat tapi pendapatan tidak seberapa, mereka sanggup masuk kedalam tong-tong sampah atau tempat pembakaran sampah tanpa menghiraukan  bahaya demi sesuap nasi.

Kenapa saya perlu malu nak jual simkad Tone WoW yang kerjanya cukup mudah dan senang tanpa perlu bersusah payah, buka satu meja, pakai Tshirt dan edarkan ker flyer..mudahkan dan juga bersih.

Bila kita tidak ada duit? kenapa kita tidak ada duit, kita bukan boros sebenarnya tapi perniagaan yang kita jalankan sekarang ini menyebabkan kita terpaksa topup modal setiap hari akibat kerugian..

Jika saya berniaga simkad Tone WoW , saya tidak akan rugi satu sen pun. Walaupun tiada orang beli. Tak perlu topup modal. Modal saya gunakan rolling saja jika kad sudah habis, modal asal RM10. Oder kad RM300 (30 keping). Inilah pusingan saya dari dulu sampai sekarang.

Komisen setiap bulan saya terima kalahkan seorang guru yg dah berkhidmat selama 20 tahun...Komisen saya kira sedikit ja rakan-rakan. Ada diantara pengedar lain yang lebih rajin komisen sebulan hampir RM100,000 dan juga ada yang RM40,000. Jangan tak percaya ya.

SimKad anda guna sekarang ini juga RM10 kan, Anda dah guna hampir 5 tahun so siapa yang dapat untung? Pastinya telco anda guna sekarang ini. Tapi jika anda yang jadi pengedar SimKad Tone WoW RM10 dan kad yang anda jual tersebut anda akan terima komisen setiap kali mereka topup.

10 tahun, 20 tahun mahupun sampai mati pun anda selagi mereka topup anda tetap dapat komisen dan komisen tersebut boleh diwariskan kepada anak dan cucu anda..

Jom saya bantu anda
0134704110
Zul Karnai bin Harun Ar Rashid
Ex Medic Sarjan
Pengedar SimKad Tone WoW Pulau Pinang
Klik Sini Untuk Daftar Pantas SimKad

No comments :