nuffnang1

.:)

Mar 19, 2017

Cara Marketing TonePlus Online

Tak Pandai, Tak Tahu, Malu, Keyakinan Diri Rendah. Saya dedahkan teknik dan marketing online Toneplus.

Cara Marketing Online Tone Plus

Persoalan yang selalu timbul , bagaimana nak buat marketing online Tone Plus ni. Sebenarnya memang sangat mudah di zaman teknologi sekarang. Hampir semua orang yang mempunyai handphone , pasti mereka akan mempunyai data. Smartphone , ya…. Kita jadikan diri kita smart sama seperti handphone tu.

Facebook / Twitter / Instagram

Hampir berjuta orang rakyat Malaysia yang mempunyai akaun Facebook , twitter dan Instagram . Kita boleh jadikan ianya sebagai platform utk marketing Tone Plus. Orang lain sentiasa online untuk upload gambar , status dan sebagai nya.

Mengapa tidak kita jadikan ianya sebagai medan untuk kita promosikan atau iklan kan. Hanya ambil masa 5 minit , untuk upload gambar dan iklan ke akaun facebook , twitter dan instagram. Jadikan ianya adalah aktiviti berfaedah.

Ramai orang membuat alasan tidak ada masa untuk promosi Tone Plus tetapi dalam masa yang sama mereka sentiasa update gambar dan status . Tak salah kerana itu adalah medan untuk anda berkongsi pengalaman atau cerita hidup

Tetapi mengapa kita tidak luangkan masa 5 minit di waktu pagi , utk iklan dan mencari pendapatan. 5 minit di waktu petang dan 5 minit di waktu petang ?? Sedangkan kita sentiasa online sana sini.

Hentikan alasan , mulakan tindakan !

KOS IKLAN Tone Plus

Kita sendiri yang tentukan berapa banyak kita nak buat marketing. Jika kita tidak ada modal untuk iklankan secara bayar , kita juga boleh buat secara PERCUMA . Usah mencari alasan tidak ada kos kerana iklan percuma juga kita ada peluang.

Seperti yang dikatakan tadi , Jika kita boleh update status dan gambar setiap hari ….. Berikan sedikit masa untuk menjana pendapatan. PERCUMA !

Sertai group2 niaga di facebook secara percuma. share atau post ke group2 tersebut tanpa menggunakan kos atau modal. Tidak perlukan masa yang panjang !

KENAPA PERLU IKLAN ?

Ya….jika kita terlibat dalam perniagaan , kita perlu ingat… Iklan adalah nadi utama perniagaan. Tiada iklan , tiada la pelanggan. Mana mungkin orang akan tahu perniagaan kita jika kita tidak iklankan atau ceritakan

Milo , nescafe , petronas , maggi dan banyak lagi company2 besar yang  telah pun terkenal dan berjaya masih lagi menjalankan iklan dan promosi. Mengapa mereka perlu jalankan iklan sedangkan semua orang sudah mengenalinya ?

Kerana IKLAN adalah nadi utama perniagaan . Tiada IKLAN , Tiada MARKETING , Tiada PROMOSI maka tiadalah perniagaan. Matilah perniagaan jika orang tidak mengetahui kewujudan perniagaan kita.

SAYA MALU UNTUK MENCARI PELANGGAN

Sebenarnya ramai orang yang berjaya dan menjadi jutawan , adalah mereka yang dari kategori PEMALU. Seperti Irfan Khairi sendiri , saya pernah menontot video live beliau. Beliau sendiri adalah dari kategori Pemalu. Seorang pemalu boleh berjaya dalam perniagaan ,kewangan dan motivasi. Hebat !

Platform online adalah platform yang paling sesuai untuk orang yang malu untuk mencari pelanggan. Dengan cara promosi online , kita tidak perlu berhadapan bersemuka malah kita boleh jalankan promosi tanpa had masa dan tempat.

Pelanggan tidak nampak kita dan kita juga tidak nampak mereka. Iklan tanpa suara amat sesuai bagi orang pemalu bukan ? ya..apa lagi alasan kita untuk tidak membuat IKLAN ?

Dunia internet Tanpa Sempadan

Kita perlu mulakan tindakan dengan pantas . Jangan tangguh2 lagi kerana dunia internet tanpa sempadan. Anda buat anda dapat !

Mulakan segera tindakan kita untuk kita menjadi orang yang PANTAS. Orang yang berjaya sentiasa bergerak pantas , sentiasa mengambil peluang dan mempunyai target.

Jika anda mempunyai impian , bertindak lah segera untuk capai impian anda. Orang lain tidak boleh mengubah impian kita . Kita sendiri yang perlu bertindak untuk capai impian KITA !

Fokuslah kepada bisnes Tone Plus sehingga anda mencapai Target anda. Jangan buat sekerat2 jalan kerana bisnes Tone Plus adalah bisnes yang rendah risiko dan boleh dikatakan tiada risiko.

Jadi luar biasa daripada kebiasaan orang . InsyaAllah kejayaan pasti milik kita . Jangan henti promosi Online . Selain marketing Online Tone Plus , anda juga boleh buat secara offline. Secara sembang santai di kedai kopi , di padang , ketika menunggu public transport dan sebagainya

TIADA ALASAN JIKA KITA INGIN BERJAYA !!

Aree aka Zul Karnai
sQuadTPaSkarPencenKe2
Northern Region
Penang BASE
0134704110
0134704110

No comments :