nuffnang1

.:)

Mar 16, 2017

Alasan Gagal Dalam TonePlus TuneTalk

Kalau Malas Macam Macam Alasan DiBerikan..

Motivasi pagi moga anda terus cemerlang hari ini dan seterusnya. In Sha Allah...

ALASAN PROSPEK TAK NAK GUNA SIMKAD NI.

7 Alasan Popular Tone Group

1. Mahal?
- RM100 tak mahal. Ini kerana ianya adalah harga memulakan sebuah perniagaan. Ianya bukan sekadar harga untuk sekeping simkad. Jika mahal, adakah 1 juta ahli kini adalah mereka yang tak tahu menilai mahal atau murah?

2. Tak pandai nak promosi?
- Ini adalah bisnes. Nadi perniagaan adalah datang dari pemasaran. Ada banyak cara memberitahu orang lain tentang bisnes kita. Ambil masa dan belajar. Cara paling mudah, ikut sahaja langkah demi langkah.

3. Malu?
- Apa yang kita dapat dengan malu? Kita buat bisnes, kita berkongsi peluang. Kita mahu orang lain buat wang dengan produk yang sedang mereka guna (handphone). Tak ada sebab kita nak malu.

4. Takut orang tak nak?
Takut adalah perasaan yang semua orang ada. Caranya kita perlu ada ilmu dalam bisnes kita. Tugas kita sampaikan apa yang orang tak tahu. Orang tak nak mungkin sebab penjelasan kita tak dapat buka minda dan hatinya. Takut memang ada, tapi persoalannya dah cuba ke belum?

5. Tak ada masa?
- Kita boleh adakan masa utk pergi kerja tapi tak ada masa pula untuk Tone Group? Setiap orang diberi 24 jam sehari tak kurang, tak lebih. Kita mahu atau tidak sahaja. Kita sibuk kerja 8 jam - 12 jam sehari berapa income kita sebulan? Berbaloi ke? Dah berapa lama kerja dan berapa sudah wang simpanan yang ada? Luangkan masa 2 jam sehari sambilan untuk berkongsi tentang Tone Group. Berkongsi sahaja, bukan susah. Tak mahu ke kerja di Tone Group setahun sahaja, pendapatan sama banyak dengan kerja 10 tahun macam sekarang?

6. Duit tak ada?
- Ini sebabnya tujuan utama bisnes ini diperkenalkan. Untuk buat duit. Untuk mulakan, mahu atau tak modal kena ada. Tak kira modal wang, masa atau tenaga. RM100 sahaja. Bila RM100 pun tak ada bermakna tak ada simpanan langsung. Berapa lama dah kerja takkan RM100 pun tak ada? Kata sibuk sangat sampai tak ada masa? Alasan. Ok, isi dalam tabung sehari RM5.00, cukup 20hari, mesti ada RM100. Itu mampu buat?

7. Tak yakin?
- Mula-mula je tak yakin. Keyakinan ini akan wujud apabila berilmu dan ber “income” nanti. Tak semua orang terus pandai dan yakin. Ilmu di Tone Group ini mudah dicari. Kita sudah ada mentor, mereka yang dah buat 5, 6, 7 angka setiap bulan, kita ada buku panduan, video dan banyak lagi. Jangan risau, sertai dahulu dan belajar.

Ikhlas dari;

Zul Karnai aka Aree
sQuadTPaSkarPencenKe2
Northern Region
Penang BASE
0134704110

No comments :