nuffnang1

.:)

Feb 7, 2017

Tiada Istilah Orang Atas Kaya Atau Tidak

Bila Anda Adalah Pengasas Pastinya Keuntungan Lebih Memihak Anda Sebab Anda Keluarkan Modal Yang Banyak

Salam semua...

Apabila Aree aka Zulkarnai berbicara:
0134704110

Apa itu Networking?
Bagaimana Networking bergerak?

Semua perniagaan memerlukan Networking. Sya sekadar berikan jawapan yg mudah. Bagaimana kekayaan sebuah syarikat yang mempunyai networking sentiasa berada pada rangking teratas dalam carta.

Perniagaan yang berasakan individu atau diri sendiri jarang menjadikan mereka kaya raya kerana sukar untuk dikenali dan menjual produk mereka.

Kalau anda menjalankan aktiviti perniagaan anda perlulan ejen ejen untuk membawa produk anda keluar dari kawasan kilang anda. Jika anda jual sendiri boleh la sekadar sikit sikit akan tetapi bila anda mempunyai ramai ejen-ejen jualan maka barang anda akan bergerak di setiap pelusuk dunia dan akan lebih di kenali ramai.

Itulah konsep yang digunakan Donald Trump apabila diajukan soalan oleh Wartawan Media di United State sehingga membuatkan wartawan diam membisu. " Kenapa anda belum berjaya kata Trump, jawapannya kerana anda ingin kaya seorang diri dan tidak membuka peluang kepada orang lain yakni tiada Networking".

Anda lihat sendiri bagaimana syarikat Astro juga menggunakan ejen-ejen jualan memasang khemah kecil di exspo dan pasar malam mempromosi produk mereka dan ejen-ejen kecil ini dibayar sejumlah wang sekiranya ada orang melanggan pakej Astro mereka dan dari situlah Networking bermula.

Tiada Istilah orang atas kaya atau tidak . Jika seorang founder atau pengasas maka dia berhak nikmati apa yang telah dia mulakan kerana dia adalah orang asal memperkenalkan sesuatu produk.

Umpamanya tuan punya barang yang dijual kepada orang lain maka keuntungan pasti kembali kepadanya. Akan tetapi dia kongsikan bersama Networking dan ejen-ejen kecil. Maka perkongsian keuntungan ini akan sama-sama di nikmati oleh orang lain.

Dan bagi lagi contoh. Kalau anda adalah tuan punya kedai makan...adakah anda hanya akan dapat keuntungan 20% pastinya tidak bukan dan anda pasti mahukan lebih jadi anda pasti mahukan 70% keuntunganya, 30% lagi anda kongsikan dengan pekerja anda kerana apa, sebab anda yang keluarkan modal.

Semoga penjelasan ringkas ini dapat memberikan sedikit pencerahan buat mereka yang masih berminda negatif atau masih blurr dalam menjalankan perniagaan tanpa modal atau bermodalkan 000000.05 peratus sahaja.

Namun tidak mustahil kiranya anda bijak membina Networking pasti 000000.05 peratus itu akan menjadi 500000.50 juta.

Itulah apa yang Donald Trump dedahkah kepada wartawan media .

Daftar klik link dibawah↓↓↓↓

Sekian Terima Kasih
Aree aka Zulkarnai
sQuadtoneplus
0134704110
http://squadtoneplus.net/?ref=58

No comments :