nuffnang1

.:)

May 13, 2014

Ragam Peniaga Pasar Malam Terlewat Ke Pasar Malam

Seperti yang pernah saya ceritakan kepada anda dalam penulisan yang lalu, peniaga pasar malam mempunyai pelbagai ragam dan kerenah yang sukar difahami.

Ada peniaga yang secara sepenuh masa berniaga dan ada yang sekadar hanya membuat separuh masa  sahaja berniaga di pasar malam. Bagi peniaga sepenuh masa mereka datang mendatangkan masalah ketika ke lokasi pasar malam. Yang sering menjadi masalah adalah peniaga yang "Part Time" kerana mereka akan datang lewat disebabkan baru selesai tugas sebenar samada sebagai penjawat awam atau pekerja swasta.

Minggu lepas hampir berlaku kekecohan bilamana seorang peniaga yang datang lewat cuba menimbulkan provakasi kerana laluan ke tempat beliau dihadang oleh sebuah motosikal pelanggan yang sedang membeli barangan.

Apa yang diceritakan kepada saya adalah, peniaga tersebut hanya duduk diatas van dengan membunyikan hon sehingga menarik perhatian orang sekeliling tanpa mahu turun dari Van untuk menolak motosikal tersebut dan mengeluarkan kata-kata yang kurang sedap didengar. Apa akan terjadi sekiranya  peniaga berdekatan juga mengikut emosi kerana bingitnya hon dari van tersebut, tetapi nasib baik mereka masih mampu mengawal emosi.

Sepatutnya dalam kesesakan pasar malam kita haruslah mempunyai sikap tolak ansur dan bertimbang-rasa, tidak perlulah melenting disebabkan perkara yang remeh temeh.....bersabar adalah separuh daripada iman...

EBOOK BAZAAR RAMADAN DAN PASAR MALAM YANG PENUH INFORMAS DISINI

No comments :