nuffnang1

.:)

May 8, 2014

Bazaar Ramadan Bandar Perda, Seberang Perai

Seperti tahun-tahun yang lalu , semua peniaga sentiasa menantikan khabar dari Masjid daerah Seberang Perai Tengah selaku penganjur Bazaar ramadan Perda yang telah diketahui umum merupakan sebuah bazaar ramadan yang mampu menjana pendapatan yang cukup hebat.

Namun pada tahun ini sedikit berita mengejutkan bilamana tapak yang disediakan hanya 100 tapak berbanding tahun tahun yang lalu sebanyak 180 ke 200 tapak. Ini disebabkan didalam kawasan masjid yang dijadikan tapak Bazaar Ramadan sedang dilakukan projek naik taraf bangunan masjid maka untuk mengelakan kesesakan maka penganjur terpaksa mengambil langkah bijak dengan mengurangkan tapak.

Walaupun borang yang diedarkan masih banyak namun pengundian pada 29 Mei 2014 ini jam 9 pagi bakal menentukan siapa yang bakal mendapat tapak atau tidak. langkah ini diambil bagi memastikan kepada mana-mana pemohon yang tidak mendapat tapak maka mereka masih lagi mampu mencari tapak berniaga di lokasi bazaar ramadan lain.


Sewa tapak juga dinaikan sebanyak RM550 bagi tapak berukuran 10' x 10' iaitu ukuran yang sama seperti tahun yang lalu cuma yang membezakanya adalah bayaran sewa kalau dahulu hanyalah RM365...termasuk bayaran untuk MPSP.

Tarikh akhir bagi menghantar borang permohonan adalah pada 15hb Mei 2014. Apa yang dimaklumkan oleh Pegawai Agama Masjid Perda adalah sistem yang diguna pakai untuk pengundian mengikut .... pertamanya adalah mesti Khariah Bandar Perda (Keutamaan), kedua adalah mereka yang telah lama berniaga kemudian baru dibuka kepada yang lain-lain....

Setiap pemohon hanya boleh memohon sebanyak 2 tapak sahaja, semasa menghantar borang diwajibkan berserta gambar ukuran passport dan salinan kad pengenalan pemohon.

DAPATKAN EBOOK BAZAAR RAMADAN DAN PASAR MALAM ANDA DISINI SEGERA

No comments :