nuffnang1

.:)

May 13, 2014

EL NINO Bakal Melanda Asia Tenggara

Sejak 2 minggu yang lalu orang ramai mula berbicara tentang EL-NINO yang bakal melanda  Asia Tenggara dalam bulan Jun nanti. Berita-berita ini telah dimuatkan didada-dada akhbar hampir setiap hari.

Di kalangan orang ramai ada yang resah dan ada yang gembira. Apa yang di khabarkan apabila El Nino melanda  nanti ada negara yang akan mengalami hujan dan ribut manakala ada negara yang bakal mengalami kemarau yang panjang.

Malaysia termasuk didalam kumpulan negara yang bakal mengalami kemarau panjang dan dijangka boleh mencecah sehingga 6 bulan lamanya.

Pejabat Kaji Cuaca United Kingdom meramalkan perkara ini bakal berlaku pertengahan tahun ini. Fenomena tersebut pernah melanda negara ini 16 tahun lalu dengan suhu tertinggi mencecah 40.1 darjah celcius direkodkan di Stesen Meteorologi Chuping, Perlis pada 9 April 1998.

Amaran ini perlu diambil tindakan segera oleh setiap kerajaan negeri di Malaysia untuk membuat persiapan dan sekiranya ia berlaku maka negeri-negeri sudah pun bersedia dan tidak menjadi kelam-kabut seperti kemarau 3 bulan yang lepas. Ubah sikap bila dah berlaku baru nak terngadah, eloklah membuat persiapan dari sekarang dikala hujan yang setiap hari melanda kini.

Bagi anda yang terfikir untuk memulakan perniagaan tak kira di pasar malam atau di mana sahaja maka bertindaklah dari sekarang kerana faktor El Nino adalah masa yang terbaik memulakan perniagaan anda. Jadilah orang yang bijak antara bijak.............................

EBOOK PASAR MALAM DAN BAZAAR RAMADAN TERHANGAT DIPASARAN DISINI

No comments :