nuffnang1

.:)

Oct 5, 2011

Resipi Nasi Kerabu

Salam dan selamat sejahtera buat semua kekawan, sebenarnya saya bukan nak ceta perihal nasi kerabu tetapi nak bicara soal duit yang masyukk hasil jualan nasi kerabu yang rasanya maha hebattttt..adusss teruja saya beb...




Semalam dok gebang-gebang la ngan toke nasi kerabu yang jiran saya kat tapak pasar malam Taman Janggus, Alma. dah agak seminggu dah bro ni tak meniaga ..saya agak-agak mungkin dia balik kelantan coz bini dia owg Kelantan...semalam saya saje je menyapa bro ni...awat lama tak nega...balik kampung kew.

Jawapan dari dia..mana ada balik kampung pun ...juz ambik angin relak2 jerk...pasai sabtu lepas dia baru jerk buat kenduri kesyukuran...sembang punya sembang dia tanya saya nape tak datang rumah mase kenduri hari tu...owhhh baru saya teringat memang dia ada jemput saya tapi mungkin saya terlupa kot..lagi plak tarik dia wat kenduri jatuh pada hari Sabtu yakni pasar malam Taman Pauh..huhuhu..pastinya saya tak akan hadir...nak wat cam na kan kan kan..




Dalam pada borak-borak tu mulut capoi saya pun terkuar la soklan ..awat hang tak nega kat Alma ..sat mai sat tak mai...selamba dia jawab, slow la kat situ..modal dah ejas bagi ciput tapi masih slow..modal sehari dalam RM350 ..tapi sale cuma RM600 jerk...

La ni dia dok ejas area len plak yang income lagi dahsat...korang yakin tak kalau aku cakap sale dia kat pasar Malam Taman Pauh..dari jam 6 petang hingga jam 10 malam ..dia bley jual sebanyak RM2500....jangan tak percaya ..inilah kenyataanya penangan nasi kerabu yang hebat..bagi aku..memang aku yakin dan percaya 1000% coz aku sendiri yang saksikan bagaimana perkembangan kehidupan bro sorang ni dari dia kerja Kilang ..lepas tu berhenti dan mula masuk ke bidang pasar malam...perubahan kehidupan dari segi ekonomi dai memang cukup mantap...kalau anda masih kurang yakin dan pasti..sila datang ke Pasar Malam Taman Pauh hari sabtu..hadapan politeknik Seberang Perai..dan nikmatilah nasi Kerabu Pantai Timur...yang tiada tolok bandingnya...

Aku sendiri pun tak leh dapat sale sampai banyak cam tu..walaupun aku dah lama dalam pasar malam ni..aku masih lagi belajar tak kira dengan siapa sahaja..samada orang tu dah lama atau yang masih baru..yang penting ilmu yang akan aku garabkan bagi menghasilkan jualan yang hebat..insyallah..

Dan anda pulak bagaimana, bila nak mulakan perniagaan pasar malam anda...

DAPATKAN EBOOK PASAR MALAM ANDA DISINI SEGERA
Post a Comment