nuffnang1

.:)

Jul 17, 2019

USIA REMAJA DIPERSIAKAN DENGAN UNLIMITED DATA/CALL

Kebanyakkan remaja hanya pentingkan Data dan Call.

Kajian saya menunjukkan 70% remaja golongan dari 18th sehingga 30th amat mementingkan aspek penggunaan telefon adalah keperluan unlimited data asbab mereka gemar membuang masa bermain game atau menonton Utube.

Usia mereka sebegini amat tidak mementingkan sumber pendapatan kerana mereka tidak mempunyai tanggungjawab terhadap org lain.

Mereka hanya memikirkan diri sendiri, tiada duit boleh saja makan dirumah, mak/ayah tak banyak cakap takut anak-anak terasa dan berkecil hati.

Sikap ibubapa juga adakalanya menyebabkan perilaku anak-anak menjadi orang tidak bertanggungjawab kerana mereka sudah berada di Zon selesa.

Saya pernah beberapa kali close deal simkad Tone WoW bersama mereka dan apa yang mereka sendiri akui mahukan unlimited data.

So apa yang anda nak lakukan bila bertemu remaja begini?

Pada pendapat saya, biarkan mereka..tak perlu kita paksa mereka kerana lambat laun mereka akan berumahtangga dan pada ketika itulah mereka akan sedar kepentingan wang ringgit.

Nak beli makanan untuk keluarga, nak beli susu anak, nak beli pampers anak, nak bayar sewa rumah, nak bayar ansuran motorsikal atau kereta.

Pada masa dan saat inilah merek akan rasai dunia ni cukup sempit umpama berada dalam lubang kubur dan gelap gulita.

Ketika inilah penyesalan amat sesal akan hadir dalam diri mereka, pelbagai perasaan menghimpit jiwa.

Barulah mereka nak buat part time, tanya sana tanya sini.."Ada kerja part time tak tuan"..Ketika orang lain peluk bini malam-malam mereka sedang bertungkus lumus part time dalam kegelapan malam..

Dulu ketika ada orang nak bantu berniaga simkad Tone WoW dengan modal RM10 mereka reject maka rasakan azab selepas kahwin...

Jika anda tidak mahu jadi seperti mereka dan ingin saya bantu, untuk menjadi usahawan simkad Tone WoW cepat-cepat call atau whatsapp 0134704110 Aree.

No comments :