nuffnang1

.:)

Aug 24, 2017

Data Tone Plus Cepat Habis..Yer Ker!

Pernahkah anda mengalami situasi data Tone Plus cepat habis, sebenarnya anda kurang faham...

DATA TONE PLUS TELAN KREDIT

Ini yang selalu pengguna baru Tone Plus alami. Data Tone Plus Telan Kredit. Sebenarnya , jika kita fahami sistem elok-elok…Tiada sebab isu ni timbul. Tak kenal Maka Tak Cinta

SEBENARNYA KITA HARUS TELITI SISTEM SESUATU PRODUK TERLEBIH DAHULU …

Panduan dan peringatan kepada pengguna baru TonePlus menguruskan penggunaan data internet:

1) Mungkin terjadi sedikit “kejutan sementara” sebab perbezaan sistem pengendalian data Internet di antara simkad TonePlus dan simkad yang terdahulu.

2) Untuk langganan telco seperti Digi, Maxis dan sebagainya jika sudah habis data pengguna tetap diberi peluang menggunakan Internet secara percuma dengan kelajuan rendah. Ini BERBEZA dengan TonePlus yang akan mengenakan caj “pay per use” setelah kehabisan data. Cajnya ialah: 8sen/mb dan ditolak dari kredit.

3) Oleh kerana hal ini, terdapat banyak kes pengguna-pengguna baru TonePlus yang mendakwa “kredit cepat habis” atau “kredit tiba-tiba habis” sebab tak tahu dan tak diberi penerangan awal oleh upline atau pendaftar mereka.

Oleh itu, perlu diambil langkah-langkah berikut:

A) Sentiasa periksa baki data yang ada dengan menekan 134# call. Baki RM yg tertera ialah *baki panggilan percuma (jika ada). Selepas itu tekan “1” untuk paparan baki data internet kita.

B) Sentiasa OFF kan data internet jika tidak digunakan untuk menjimatkan data

C) Selepas topup untuk mendapatkan “free data” JANGAN terus ON data dan gunakan internet. PASTIKAN dahulu data percuma telah dimasukkan oleh sistem dengan memeriksa *134# (biasa selepas 5-10 minit topup)

D) Bila habis data, terus OFF kan data. Selepas itu, jika inginkan data semula boleh sama ada langgan data (jika cukup kredit); atau topup rm30, rm50 atau rm100 untuk mendapatkan data percuma.

E) Selepas mendapat sms amaran 90% penggunaan data sentiasa periksa baki data *134#

Daftar Simkad Tone Plus anda sekarang
Call/Whatsapp ↓↓√√
0134704110
Aree aka Zul Karnai
#sQuadTPaSkarPencenKe2
Northern Region
Penang BAse
http://daftarmudahtoneplusdisini.wasap.my/

No comments :