nuffnang1

.:)

Oct 23, 2015

Jerebu Di Pulau Pinang - Seberang Jaya 11

Sejak seminggu kebelakangan ini Jerebu yang melanda Negara semakin hari semakin teruk dengan kadar IPU ada yang mencecah sehingga 220 .

Jerebu yang pada awalnya melanda Selangor menyebabkan seluruh sekolah di Selangor terpaksa ditutup. Kini jerebu melanda Pulau Pinang pula, negeri yang mempunyai makanan no 1 didunia kini berhadapan masalah pencemaran Jerebu menyebabkan perniagaan makanan terjejas teruk.

Peniaga pasar malam menghadapi masalah yang amat serius bila 50% perniagaan terjejas dan setiap hari mencatatkan kerugian yang teruk. Pelanggan enggan keluar rumah dan terlalu kurang yang berkunjung ke Pasar Malam.....

                                     Image result for pic jerebu dipasar malam

Hampir seminggu hujan tidak turun menyebabkan tampukkan jerebu semakin hari semakin tebal dan peniaga pasar malam terpaksa menanggung kerugian yang bukan sedikit jumlahnya..

Apa pun saya berharap kawan kawan yang seangkatan bersabar dengan ujian Allah ini..semoga esok lusa akan menceriakan kita..sedang saya menaip blog ini tiba tiba hujan turun dengan lebatnya..alhamdulillah syukur , aminn.

DAPATKAN EBOOK PASAR MALAM ANDA DISINI SELAGI STOK MASIH ADA


No comments :