nuffnang1

.:)

Jan 1, 2014

Selamat Tahun Baru 2014

Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat tahun baru 2014 buat peminat blog ini dan rakan-rakan seperjuangan dalam arena perniagaan pasar malam.

Ramai diantara kita yang mula menanam azam baru ditahun 2014 ini dengan meletakkan KPI terhadap perniagaan masing-masing untuk mendapatkan pendapatan yang lebih tinggi dan cuba meraih keuntungan sebanyak mungkin. Namun perlu kita ingatkan adakah azam di tahun 2013 sudah tercapai dan melepasi KPI yang telah ditetapkan.

Adakah tercapai hanya 50% yang telah kita sasarkan atau langsung tidak nampak sebarang pencapaian. Kerana ini amat penting untuk kita nilaikan . Kenapa kita gagal dan dibahagian mana yang kita gagal. Perubahan yang mana satu perlu kita lakukan. Kemungkinan besar kita alpa tentang sesuatu perkara menyebabkan kita gagal kerana kurang memberi perhatian kepada sesuatu isu.

Sebagai contoh anda memulai perniagaan pasar malam sudah mencecah 5 tahun namun anda masih tetap begitu, pagi hari mencari barang dan memprosesnya. Petang pula terus hidupkan van kemudian bergerak ke lokasi pasar malam. Malam hari selepas jam 10 anda terus mengemas barang dan balik ke rumah. Sesudah sampai dirumah anda terpaksa turunkan barang . Selesai kerja hampir jam 12 malam. Begitulah rutin hidup anda setiap hari. Jika anda berniaga 31 hari sebulan pastinya kehidupan anda menjadi lesu serta tidak bermaya. Anda merupakan seorang yang tidak mengetahui perkara yang berlaku di sekitar anda kerana anda tidak punya masa untuk bersosial.

Sepatutnya anda sudah mampu menggajikan seorang pekerja untuk membawa van anda ke pasar malam dan sekurang-kurangnya anda boleh " Makan Kenduri " sewaktu musim cuti sekolah.

DAPATKAN EBOOK PASAR MALAM ANDA DISINI SEGERA
Post a Comment