nuffnang1

.:)

Mar 10, 2013

Di Lema / Kegusaran Peniaga Pasar Malam

Salam dan selamat sejahtera buat anda semua, marilah sama-sama kita bertafakur selama 1 minit dengan sedekahkan surah Al-Fatihah buat wira-wira kita yang telah terkorban di Lahad Datu. .....................



Ramai dikalangan kita peniaga pasar malam mempunyai pelbagai masalah yang sukar di ramalkan dan masing-masing mempunyai alasan tersendiri dari pelbagi sebab dan sudut masalah yang timbul dan bakal timbul...

Antara Masalah Yang Di hadapi Peniaga Pasar Malam.

1.      Jualan Tidak Laku.
2.      Bahan Mentah Mahal.
3.      Faktor Cuaca ( Hujan ).
4.      Masalah Kenderaan.
5.      Masalah Pekerja.
6.      Masalah Kewangan.
7.      Masalah Keluarga.
8.     Tidak tahu membahagikan masa.
9.     Boros.
10.   Masalah Modal.

Itu adalah beberapa masalah yang sering di hadapi oleh peniaga pasar malam, namun masih banyak lagi masalah yang terdapat tetapi sukar untuk di pastikan kerana setiap peniaga mempunyai pemikiran yang berbeza dan berlainan jenis yang mereka sendiri sahaja mengetahuinya.

Apa yang ingin saya " Highlight" di sini adalah , bagaimana untuk kita mengatasi segala permasalahan ini dengan bijaksana dan sehingga semuanya selesai atau hampir selesai. Saya tidak nafikan dalam kehidupan ini setiap orang pasti ada masalah dan itulah asam garam kehidupan yang menyebabkan kehidupan kita menjadi lebih bermakna dan memamtangkan diri kita.

Setiapnya pasti dapat di selesaikan dengan cara yang terbaik........................???????????

DAPATKAN EBOOK PASAR MALAM YANG PENUH MAKLUMAT DAN SETIAP PEMBELIAN RM5 AKAN DI DERMAKAN KE TABUNG PAHLAWAN WIRA LAHAD DATU.

No comments :