nuffnang1

.:)

Apr 27, 2008

Krisis Makanan Sejagat

Salam......

Sekarang ni rata-rata orang memperkatakan tentang krisis makanan dan tak kurang juga yang menyalahkan kerajaan... tetapi bagi saya , ini merupakan masalah dunia dan kerajaan dah pun berusaha mencari jalan penyelesaian agar warga Malaysia tak kebuluran....

Bagi kami peniaga-peniaga Pasar Malam turut merasai impak kenaikan harga barang yang mendadak ni.. sebagai contoh bagi peniaga nasi, beras naik gila-gila dan semalam saya beli nasi lemak bungkus yang biasanya cuma RM1.00 dah naik ke RM1.20.. nak buat cam mana ... nak makan kena beli jugak ler?

Bagi saya dulu harga bihun paket 5 kilo cuma RM8.50 tetapi sekarang ni terus melompat RM11.80.. banyak tu harga naik, macam saya kena jugak beli sebab nak berniaga tapi harga bihunsup saya masih maintain dan tak naik harga sebab saya masih lagi boleh kaut keuntungan ngan harga lama???

Yang paling syoknyer sekarang ni ... kami selalu kempen kat pembeli ... jangan makan nasi sebab harga beras mahal ..jadi makanlah bihunsup kerana lebih murah... he he he

Post a Comment