nuffnang1

.:)

Apr 15, 2018

WARKAH KHAS BUAT ANGGOTA TENTERA BUAT TONE PLUS JANA EKONOMI KELUARGA SECARA MUDAH DAN SENANG, SAYA BANTU ANDA

Tidak Semua Anggota Tentera Selepas Tamat Perkhidmatan Mampu Hidup Senang ...Saya ingin kongsikan dengan anda bagaimana saya mampu bantu anda wahai rakan2 seperjuangan Ku..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Terpanggil saya untuk menulis coretan warkah ini khas buat anggota yang masih berkhidmat, yang sudah bersara samada berpencen atau tidak berpencen dengan satu NIAT UNTUK MEMBANTU dan terpulang pada persepsi diri masing-masing.

Nama saya Zul Karnai bin Harun Ar Rashid bekas seorang anggota tentera dari Unit Kor Kesihatan DiRaja Tentera Darat Malaysia dan Unit terakhir saya adalah di RSAT TUDM PANGKALAN UDARA BUTTERWORTH.

Apa yang ingin saya kongsikan disini setelah tahun ini masuk tahun ke-10 saya bersara. Dan pelbagai asam garam sudah lihat bagaimana tidak semua bekas tentera mampu menikmati kehidupan yang baik dan mewah sewaktu masih berkhidmat dalam ATM.

Ketika dalam ATM dahulu gaji kita agak tinggi yang berkhidmat sekitar tahun 80an dan sekarang ini lebih tinggi gaji bulanan yang dinikmati namun itu semua adalah cerita ketika masih dalam perkhidmatan ATM tetapi bukan didunia awam. Kehidupan dunia awam ada ketika indah khabar dari rupa.

Setelah kita menyerahkan jiwa dan raga selama 15 th, 18 th, 21 th dan ada yang 27th. Segala kita curahkan tidak sama dalam dunia awam. Selepas menamatkan perkhidmatan jika yang berpencen akan tinggal separuh dari gaji asal apatah lagi yang tidak berpencen.

Ingin saya tegaskan, tidak perlu kita pertikaikan berpencen atau tidak disini...saya hanya ingin berkongsi, membantu dan mengajak anda rakan-rakan ATM untuk kita berusaha meningkatkan ekonomi diri sendiri. Anak-anak masih kecil, masih bersekolah dan akan melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. Kita juga perlu bayar loan pinjaman rumah yang rata-rata melebihi RM700 sebulan dan ada juga hingga mencecah RM1000 sebulan. Kita yang pilih harga rumah maka kita kena tanggung semua itu.

Mungkin ada yang masih belum menamatkan perkhidmatan tidak nampak itu semua sebab masih menikmati gaji hakiki sehingga RM5k ke RM6K sebulan apatah lagi isteri pula bekerja maka mereka pasti tidak fikirkan itu semua...

Tapi pepatah sentiasa berkata 'Ku sangka panas hingga ke Petang tapi Hujan di tengahari'. maka beringatlah dan kikiskan sikap dan minda yang ada dalam diri tak mahu ambil hal dunia awam.

Baiklah, apa yang saya ingin kongsikan bersama tuan-tuan adalah BAGAIMANA SEKEPING SIMKAD TONE PLUS MAMPU MENGUBAH NASIB BEKAS TENTERA.

Saya sejak dalam tentera memang aktif berniaga sehingga saya berkhidmat di Bosnia Hezergovina saya tetap berniaga walaupun berada di Balkan. Saya semakin aktif dalam perniagaan kerana ingin menambah pendapatan keluarga dan tidak dinafikan saya juga pernah tertipu dengan program-program POYO, LABU PERAM DAN SKIM CEPAT KAYA...tapi ini semua saya anggap sebagai pengalaman dalam mendewasakan diri saya walaupun saya sendiri pun dah berusia 40an ketika itu hahahaha...

Tapi saya amat bersyukur pada tahun 2015 sedang saya tercari-cari bagaimana nak stabilkan ekonomi dan mencari suatu perniagaan yang betul-betul diiktiraf sebagai 'PASIVE INCOME' yakni jual sekali makan berkali-kali hingga pencen. Sehinggalah adik  bongsu saya sendiri datang kepada saya dan berkongsi kelebihan yang ada pada 'SIMKAD TONE PLUS'.

SiMKad Tone Plus sama macam simkad Telco anda gunakan sekarang...topup macam biasa, guna macam biasa tapi Tone Plus memberi kelebihan luar biasa yang tiada pada Telco anda guna sekarang.

Dengan Simkad Tone Plus anda Topup Kredit tadi tidak ditolak dan kekal ditelefon anda, contoh anda topup RM30/RM50 nilai tersebut tetap kekal begitu dan anda terima pula:
1. Data free 4GB/8GB.
2. Anda dibayar nilai topup tadi dgn duit tunai sebanyak 1%-7.5%.
3. Anda terima Point Airasia yang anda boleh tukar dgn tiket kapal terbang, tukar data dan kredit.
4. Anda terima lagi Komisen bulanan 3% yang terus dibayar ke akaun bank anda setiap bulan.
5. Anda terima secara automatik Insuran Etiqa Takaful RM50,000 kemalangan/kematian/cacat kekal yg akan dibayar kepada penama waris anda.

Dan apa yang sangat-sangat ingin saya kongsikan adalah secara automatik anda sudah boleh menjadi Usahawan SimKad Tone Plus tanpa perlu ada kedai, tanpa perlu sewa premis dan dengan modal hanya RM98.

Apa yang best sangat jadi usahawan simkad Tone Plus ni ????

Memang best sangat2 dan saya sudah rasai kenikmatannya. Apa itu??

Baik..Setelah anda daftar sebagai pengguna biasa simkad Tone Plus yang bernilai RM98 anda akan nikmati pelbagai faedah seperti....

1. Anda perkenalkan kepada kawan anda. Setiap kali mereka topup dimana sahaja anda akan terima komisen sebanyak 3% untuk org yang anda daftarkan. Bila anda daftarkan orang ke-4 anda akan terima komisen 13% setiap kali mereka semua topup bila dan dimana sahaja.

Contoh: Jika mereka topup RM100 x 13% = RM13. Jadi RM13 so 4 X RM13 = RM52. Anda akan terus dibayar keakaun bank setiap bulan tanpa gagal. Bayangkan anda perkenalkan kepada seramai mungkin maka banyaklah akan anda nikmatinya.

Untuk makluman anda SimKad Tone Plus Patuh Syariah, diluluskan oleh Bank Negara Malaysia dan dikenakan Cukai Pendapatan jika Komisen anda terima RM4000 sebulan.

Ini bukam Skim Cepat Kaya, Labu Peram atau MLM...Ianya adalah perniagaan Rangkaian (Net Working). Sama macm Digi, Celcom, Maxis, UMobile dan sebagainya. Tone Plus menggunakan Line Celcom. Dimana ada Celcom disitu ada Tone Plus.

Satu-satunya Telco semasa pendaftaran anda perlu sertkan akaun bank dan nama waris, ianya bertujuan membayar kepada waris anda sekiranya anda sudah meninggal dunia.  Inilah yang dinamakan 'PASIVE INCOME'.

Maka terpulanglah kepada anda samada ingin berusaha dengan simkad Tone Plus atau mengabaikan perkongsian saya ini.

Saya berjanji saya bantu anda hingga berjaya dan yang penting anda sendiri ingin mengubah nasib anda bukan dgn cara meminta-minta dan menyalahkan orang lain atas kemiskinan diri sendiri...

Jika anda kurang faham dan berminat mengetahui lebih lanjut, jangan malu atau segan whatsaap saya di👇
0134704110
Aree aka Zul Karnai
http://daftarmudahtoneplusdisini.wasap.my/
#KaizensQuadTonePlus
Northern Region
Penang BAse
Penang

No comments :