nuffnang1

.:)

Aug 30, 2014

Ragam Peniaga Pasar Malam

Mengharungi sebagai peniaga pasar malam rasanya tentu anda telah masak (ayat orang Penang), dengan pelbagai ragam dan perangai peniaga-peniaga yang punyai pelbagai cerita suka dan duga serta tidak kurang juga banyak menyampahnya....

Cerita tentang yang suka ambik tahu hal orang , suka mengata orang dan pelbagai lagi ragam yang sentiasa berlaku dan akan terus berlaku selagi ada yang tidak ingin mengubah sikap.

Mereka mereka ini akan sentiasa mengambil tahu soal orang lain dan sentiasa mengambil berat pada sudut yang tidak sepatutnya. Suka mengambil tahu berapa untung, berapa rugi dan bila tidak datang berniaga akan sentiasa mengikuti perkembangan . Sebagai contohnya akan menghantar mesej bertanyakan ," cam na niaga hari ni, ok ker...orang ramai ker???? dan macam-macam hal lagi.

Orang orang sebegini memang ramai dan mereka sentiasa mengambil tahu hal perniagaan orang lain dengan niat apa pun saya tak berani nak cakap , nanti jatuh fitnah pulak...anda fikir fikirkan sendiri lah...ada pula tu yang kadang-kadang tak datang berniaga tetap berkunjung pada malam hari ke pasar malam tempat beliau berniaga....apa raaaa ....sepatutnya bawa lah family ke tempat lain menghabiskan masa lapang...ini datang tempat yang sama gak huhuhuhu....

Ubah lah sikap dan sentiasa melangkah ke hadapan, zaman sekarang dah tahun 2014 bukannya 1940..

DAPATKAN EBOOK PANDUAN BERNIAGA DI PASAR MALAM YANG TERHEBAT DISINI
Post a Comment