nuffnang1

.:)

Aug 25, 2014

Kegagalan Di Bazaar Ramadan

Salam dan selamat sejahtera buat anda semua, selepas bulan ramadan yang lalu saya banyak menerima maklum balas dari kawan kawan yang berniaga di Bazaar Ramadan dan tak kurang juga mereka yang baru berniaga dan amat berminat untuk berniaga di pasar malam.

                      

Persoalanya kenapa anda gagal?,

Perkara ini lah yang akan kita bincang dan huraikan secara ringkas...........

Perkara utama kita " Back To the Basic "  ,  tentunya anda masih lagi ingat bagaimana didalam ebook The Silent Pasar Malam Billionaire mengajar anda setiap perkara berkaitan perniagaan Pasar Malam dan Bazaar Ramadan.

Adakah anda telah mengikut garis panduan yang telah ditetapkan, jika segalanya telah anda lakukan kita harus yakin kepada Qada dan Qadar Allah setelah kita berusaha maka kita tawakkal ....semua rezeki datangnya daripada Allah. Yakin dan pasti akan ketentuan Allah maka akan melimpah ruah lah rezeki yang akan anda terima. 9/10 rezeki datangnya dari perniagaan.

Jika anda yang tidak pernah datang ke Pulau Pinang, sila berkumjung ke sini dan melanconglah ke sekitar bahagian Pulau. Anda akan dapat lihat perniagaan dari sekecil-kecilnya dijalankan oleh orang Cina. Saya ingin mengambil contoh buat panduan anda. Mereka berusaha dengan keras untuk memajukan perniagaan mereka dan kenapa kita tidak boleh.

Anda tidak perlu berasa malu dan terlampau bergantung harap bantuan atau subsidi, anda mampu mengubah nasib anda sendiri. Jangan pedulikan apa orang nak cakap, buat tak tahu jerk dengan kata-kata sinis mereka. Lihat orang-orang Cina ,,,, mereka tidak pernah pun ambil tahu hal kita...mereka fokus kepada perniagaan walaupun sekadar menjual " Hokkien Mee", mereka mampu berjaya dengan kereta roda tiga, anda boleh berkunjung ke Jalan Perak ( Perak Road cakap orang Penang). Mereka cukup maju dan berjaya kenapa anda tidak....

                      

Jika anda melaksanakan perniagaan dengan betul dan bijak anda mampu meraih pendapatan yang tinggi lebih dari mereka yang makan gaji.....

DAPATKAN EBOOK PANDUAN PASAR MALAM ANDA DISINI DENGAN SEGERA

No comments :