nuffnang1

.:)

Nov 25, 2013

Penyelesaian Tapak Sampah Pasar Malam Mengkuang Titi

Setiap tibanya ahad pasar malam Mengkuang, setiap kali itulah kepala aku menjadi senak dan pening dengan masalah sampah yang tidak pernah putus putus atau selesai walaupun apa yang penganjur dan aku lakukan untuk menghilangkan sampah tersebut.

Tapak sampah yang baru sediakan menggantikan tapak lama juga seolah-olah terabai akibat tidak mendapat restu pemandu lori sampah. Alasan yang diberikan laluan masuk yang sering basah dan mereka risau jika tersangkut tayar lori. Sekali fikir tak masuk akal langsung kerana jarak tapak baru dan lama sekitar 20 meter sahaja.

Kesabaran amat penting dalam soal ini namun setiap yang bernyawa mempunyai had masa dalam bersabar. Semalam terlalu memeritkan apabila kawasan tapak aku di penuhi dengan batang-batang kayu yang besar dan rumpunan buluh kecil bahan buangan dari orang kampung. Maklumat aku terima dari anak anak buah dalam jam 4 petang, aku terus bergegas ke pasar malam. Adussssss apa nak buat penuh dengan sampah sarap.

Selagi tong sampah tidak diletak ditempat yang betul maka selagi itulah masalah ini tidak akan selesai.

Petang tadi aku bergegas ke MPSP naik ke tingkat 2 untuk bertemu dengan IK ( Inspector Kesihatan Kanan ) Wahab yang bertanggung jawab terhadap kebersihan kawasan . Dulu pun aku pernah berjumpa beliau juga, tidakan susulan dibuat namun selepas itu keadaan kembali macam asal balik . Selagi Lori sampah tidak meletakan pada tapak khas tong sampah maka benda yang sama pasti berulang.

Selepas itu pihak penganjur pula mengambil tindakan susulan dalam mesyuarat tergempar mereka semalam bila mana mereka telah sepakat mencari tapak yang baru untuk menyelesaikan segalanya. Maka sama-sama kita nantikan.

DAPATKAN EBOOK PASAR MALAM YANG PALING HANGAT DIPASARAN TERKINI

No comments :