nuffnang1

.:)

Feb 15, 2012

Ada Aku Kisah ??????

Salam dan selamat bahagia , semoga anda dalam keadaan sihat walafiat...




Tajuk entry pada hari ini mungkin agak keras dan kurang menyenangkan sesetengah pihak yang mungkin mengandaikan sesuatu ...tetapi lebih baik anda habiskan dahulu pembacaan ini.

Mungkin anda pernah berniaga di sekitar kediaman anda, sekitar daerah anda atau pun penempatan anda.....tetapi barang jualan anda tidak pernah di beli oleh kenalan atau jiran anda...kenapa ini berlaku???? dan anda mungkin terpikir bermacam2 tanggapan negatif pada diri anda mahupun rakan-rakan atau jiran tetangga anda.

Tetapi semua tanggapan anda sebenarnya adalah salah sama sekali dan anda sepatutnya bersikap positif dan teruskan perniagaan anda . Sebenarnya memang sejak azali lagi dan tersurat yang barang jualan anda tidak akan di beli oleh kenalan atau jiran-jiran anda, seperti juga anda menjual di Bazaar Ramadan dan sebagai contoh saya andaikan yang anda tinggal di sebuah taman perumahan dan anda mempunyai jiran kiri dan kanan bersebelahan rumah anda seramai 100 orang ....pastikah anda berapa ramai yang akan membeli barangan anda????

Mungkin anda masih mencongak dan berkira-kira, baik lah senang sahaja jawapanya, yang pasti akan datang membeli tak lebih dari 10 orang jiran anda, itupun yang kurang rapat dengan anda....

Buat pengetahuan anda, perkara sebegini memang sudah menjadi lumrah.... jadi tidak perlu anda risau atau gusar, teruskan perniagaan anda kerana ramai lagi pembeli yang akan datang membeli barangan anda...

DAPATKAN EBOOK PASAR MALAM YANG PENUH INFORMASI DAN MURAH

No comments :