nuffnang1

.:)

Feb 4, 2011

ADA YANG GAGAL DI PASAR MALAM


Salam sejahtera buat anda semua..rasanye masih belum terlambat untuk saya ucapkan Selamat Tahun Baru Cina..Gong Xi Fa Cai....tahun arnab.....

Terpanggil saya untuk membicarakan soal kegagalan di dalam perniagaan Pasar Malam...mengapa ini berlaku...kecewa, letih, tak bersemangat, msyukkk kureng atau apa sahaja alasan anda sebenarnya adalah tidak logik sama sekali..ingat Allah tidak akan mengubah nasib seseorang selagi manusia itu tidak mengubahnya sendiri, renung dan fikirkan...kata-kata itu...

Tadi saya ada terbaca pada satu ruangan blog yang di tulis oleh seorang bekas peniaga Pasar Malam yang meluahkan perasaan kepayahanya berniaga di Pasar Malam.

Beliau pada mulanya cukup bersemangat tetapi selepas berniaga selama 3 bulan..alasan yang di beri adalah terlalu letih dan penat serta tak cukup masa..bagi saya semua itu tidak benar kerana segalanya pada tangan anda..anda yang menentukan segala gerak atur dan susun cara perniagaan anda.

Apa yang di utarakan penulis tersebut adalah terpaksa bangun awal pagi. pergi pasar, kemudian balik nak masak lagi, lepas tu kena pack barang dalam kenderaan, petang pulak kena bergerak ke Pasar Malam untuk berniaga, malam plak balik kena kemas barang dan basuh barang-barang..lepas tu terus lena kerana penat, esok pagi kena bangun pulak dan teruskan lagi kisah semalam...hu hu hu..saya baca pun naik letih jadinye...apatah lagi penulis bertambah letih la keh3....

Nasihat saya anda jangan jadi seperti penulis di laman Blog tersebut, kenapa perlu menyusahkan diri nak jadi teruk cam tu...sebagai contoh saya dh berniaga di Pasar Malam masuk tahun 2011 ni dh 15 tahun usianya..itu saya ler..tetapi ada lebih veteran lagi dari sya yang dh masuk 30 tahun pun dah ada...saya tengok mereka ni ok jer..hu2....

Segalanya cukup mudah kalau anda lakukan dengan cara yang betul dan panduan yang betul..ianya memang cukup mudah meraih pendapatan RM200 ke RM300 sehari di Pasar Malam...

Mudah dan senang saja ..ikuti panduan saya di WEB PASAR MALAM YANG PENUH DENGAN PANDUAN MUDAH
Post a Comment