nuffnang1

.:)

Feb 5, 2010

Pasar Malam Tasek Glugor, Seberang Perai


Salam dan selamat sejahtera, tahukah anda kenapa tajuk saya hari ini adalah Pasar Malam Tasek Glugor????

Saya sekadar ingin berkongsi suka dan duka bermulanya perniagaan Pasar Malam saya di Tasek Glugor yang penuh ranjau dan duri...he he he bukanya kena marah atau kena belasah dek orang nak berniaga kat situ cuma sekadar keperitan yang amat sangat saya rasai masa mula mula bertapak kat situ..

Almaklum saja lah untuk pengetahuan anda yang pasar malam tasek glugor ni boleh di katakan agak dalam kampung sangat sangat dan kuasa membeli terlalu amat kurang dah tu lambat plak orang yang datang , bukanya apa sebab lokasi tapak saya betul betul nun di hujung dalam kampung. Lama jugak saya ambil masa nak bertahan kat sini dengan terpaksa membayar gaji pekerja seramai 5 orang yang berniaga kat sini...sedih la jugak asyik keluar duit poket ja tapi saya tetap tabah dan sabar.

Dengan ketabahan dan kesabaran serta keyakinan yang tinggi saya teruskan juga berniaga kat sini , saya terus sabar tackle pelanggan dengan ramah mesra....

Dan sekarang ni alhamdulillah , saya tak menjangka sama sekali setiap minggu hari Khamis ja pastinya meledak bihun sup saya, sampai ada customer yang terpaksa tunggu sambil berdiri nak makan bihunsup, dan yang bungkus pun cukup ramai dan sabar menanti, yang saya pasti semuanya akan habis dalam jam 9.30 atau 9.40 malam...ada customer yang komplen pasal apa buat sikit sangat, tetapi yang sebenarnya tak sedikit la saya buat, setiap minggu saya upgrade jumlah bihun tu dan dah hampir menyamai jumlah dengan tenpat tempat lain, alhamdulillah syukur saya panjatkan pada Allah atas kurniaan rezeki tu....motivasinya adalah berkat kesabaran yang tinggi dan nilai juang yang jitu pasti ada kejayaanya...salam

DAPATKAN EBOOK PANDUAN PERNIAGAAN PASAR MALAM ANDA SEKARANG KERANA STOK TERHAD
Post a Comment