Apr 2, 2014

Apabila Staf Bank Berlagak Seperti "BOS"

Suatu pendedahan yang cukup menarik di ruangan Rencana Utusan Malaysia mukasaurat 10 bertarikh 1 April 2014 (Selasa) oleh Zulkifli Jalil Pengarang Utusan Malaysia.

Pendedahan ini merupakan sesuatu yang amat baik buat pembaca dan kepada mereka-mereka yang pernah mengalaminya sendiri. Saya sendiri pernah terdengar kawan-kawan yang mengalami sendiri hal sedemikian. Samalah juga apabila peniaga pasar malam yang mengalami masalah kewangan untuk membuat sedikit pinjaman yang hanya sekitar RM2000 sahaja .

Saya petik sedikit penulisan yang didedahkan :

Salah satu punca gejala muflis sukar dibendung adalah kerana sikap staf-staf kerana bank di bahagian recovery termasukalah pegawainya yang berlagak seperti bos yang tiada "perikemanusiaan". Malah, mereka lupa perkara sama juga mungkin boleh terjadi kepada staf itu sendiri dan keluarga mereka.


Itu antara aduan yang banyak diterima oleh Persatuan Penyelesaian Pengguna dan Peminjam Malaysia (4P).

Jika anda mengalami sebarang masalah yang  anda boleh menghubungi 4PM di talian 019-2531000/019-3971000, 013-2182000 hotline: 1700 818 707 atau Web: http://www.ppppm.com.my/mainpage/,email info@ppppm.com.my

Anda boleh dapatkan nashkah akhbar tersebut untuk mengetahui lebih lanjut apa yang didedahkan.

DAPATKAN EBOOK PASAR MALAM SEBAGAI PANDUAN ANDA DISINI SEGERA 

No comments :

Post a Comment