nuffnang1

.:)

Jan 22, 2018

SIMKAD TONE PLUS PENYELAMAT PASAR MALAM PULAU PINANG

Kerugian Pasar Malam Tone Plus Payung,  Masa tidak sesuai untuk jadi peniaga pasar malam. Hujan di Malaysia tidak menentu. Ada yang putus modal berniaga.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Selamat bertemu kembali.

Dah lama sebenarnya saya ingin posting kisah peniaga pasar malam yang putus modal akibat cuaca yang semakin tidak menentu di Malaysia.

Sebagai seorang pengganut agama Islam kita yakin segala yang berlaku ada hikmahnya, Allah jadikan hujan berterusan  juga ada hikmahnya dan kita sebagai hamba jangan pertikaikan. Ini memang tidak boleh dinafikan. Kuasa Allah dan kerja Allah hanya Allah maha mengetahui.

Namun sebagai seorang peniaga pasar malam pastinya akan menghadapi sedikit kesukaran dalam mengharungi perjuangan berniaga di pasar malam setiap hari kerana setiap hari itu juga lah mencatat kerugian semakin hari semakin banyak. Saya menulis dari sudut pengalaman dan fakta bukan sekadar telahan atau serkap jarang yang mana ianya terjadi kepada ramai peniaga pasar malam.

PUTUS MODAL...MODAL DAH HABIS NAK BERNIAGA.

Bagaimana jika anda putus modal untuk berniaga. Saya sendiri sejak tahun lepas sehingga saya tulis artikel ini mengalami kerugian hampir RM20,000. Jangan anda tak percaya kerana modal saya setiap hari mencecah RM1000 sebagai seorang peniaga bihunsup dan menggajikan.4 orang pekerja yang saya harus bayar setiap hari RM250 tanpa gagal kerana mereka bergaji tetap bukanya komisen.

Hujan dan kerugian bukan alasan untuk tidak membayar gaji mereka. Kerana sebagai majikan kita harus tanggung kerugian itu. Wang tabung habis untuk tampung kerugian. Modal perlu dikeluarkan setiap hari samada suka atau tidak. Kena cari juga modal. Tapi bayangkan mereka yang sudah tidak mampu lagi menanggung kerugian dan langsung terus putus modal dan buntu bagaimana nak teruskan perniagaan.

Mungkin ada yang cakap 'Ala tak yah nega dah, pergi ja makan gaji'. Tapi anda kena tahu...sumber pendapatan saya dan mereka sejak berpuluh tahun lalu adalah perniagaan pasar malam. Perniagaan inilah yang memberi rezeki menyara keluarga sejak dulu lagi.

Hujan berterusan dan tidak menentu adalah salah satu penyebab utama dari tahun lepas hingga sekarang ini kami mencatatkan kerugian. Paling terasa mereka yang mempunyai ramai pekerja. Jika tidak berniaga kena fikir juga nasib pekerja. Mereka juga perlukan wang untuk kehidupan seharian. Kita tidak boleh lepas tangan begitu sahaja dan biarkan mereka terkontang-kanting tanpa haluan.

Saya tidak berniat menakutkan anda samada yang sudah berniaga di pasar malam atau pun yang bakal menjadi peniaga pasar malam. Cuma saya nak nasihatkan kepada anda buat masa ini berniaga di pasar malam kurang sesuai disebabkan peralihan cuaca yang cukup ketara . Anda boleh saksikan sendiri tiada musim kemarau di Pulau Pinang. Kebiasaanya musim kemarau pada November atau Disember dan Jan/feb tiada hujan.

Namun semenjak 2016 tiada lagi musim kemarau dan hujan sentiasa ada sepanjang tanpa . Dalam satu minggu pasti ada hujan yang turun.

Pun begitu saya masih bersyukur kerana Allah ambik satu dan balas satu. Saya dapat menampung perbelanjaan sehariam ketika musim hujan dengan komisen simkad Tone Plus yang saya terima setiap bulan. Saya mula menjadi usahawan simkad Tone Plus pada Januari 2017 dan sehingga sekarang Tone Plus terus membayar saya komisen bulanan tanpa henti.

Asalnya saya guna simkad Tone Plus untuk terima faedah insuran RM50,000 sekiranya saya meninggal dunia terlibat dengan kemalangan maka famili saya akan terima Insuran RM50,000 tersebut.
Lama juga saya ambil keputusan untuk menjadi pengedar simkad Tone Plus. Guna pada 2015 dan jadi pengedar pada 2017.

Kelebihan simkad Tone Plus sama macam anda guna simkad lain akan tetapi anda di:
1.Setiap kali topup dibayar.
2. Kawan anda topup anda juga dibayar.
3. Komisen bulanan 3%-32%.
4. Rebet tunai 3%.
5. Data free
6. Insuran free.
7. Melancong free.
8. Tiket Air Asia free.
9. Pinjaman Pelajaran.
10. Pinjaman Kesihatan.
11. Khairat Kematian.
12. Umrah org Islam.
13. Rumah Ibadat lain bukan Islam
14.  Dan banyak lagi faedah yang ada.

Saya ingin menyeru dan mengajak rakan-rakan semua sertai saya menjadi pengguna SimKad Tone Plus kerana dengan cara ini mampu membantu jika perniagaan Pasar Malam merudum seperti sekarang ini.

Saya bantu anda, saya guide anda. Saya letakkan dalam group whatsaap saya yang sudah pun ada 150 ahli. Simkad Tone Plus Patuh Syariah dan Diluluskan kerajaan Malaysia. Bukan Skim Cepat Kaya. Bukan MLM tapi adalah perniagaan yang hebat. Semakin kita perkenalkan kepada kawan semakin banyak komisen bulanan akaj kita terima.

Jika anda ada sebarang pertanyaan dan ingin sertai saya jangan malu atau segan untuk Call/Whatsaapp

Aree aka Zul Karnai
0134704110
#sQuadTPaSkarPencenKe2
Northern Region
Penang BAse
http://daftarmudahtoneplusdisini.wasap.my/

No comments :