nuffnang1

.:)

Aug 21, 2017

Tone Plus Santapan Rohani Dan Jasmani

Nawaitu Kita Penentu Kehidupan Kita, Apa Yang Anda Niatkan Itulah Akan Anda Dapat...

*Segalanya Bermula Dengan Nawaitu*

Assalamualaikum.
Semoga rakan sekalian mendapat rahmat Allah saya doakan.
Kehidupan seharian menuntut kita mencari sesuatu untuk kelangsungan hidup ini. Santapan Jasmani dan Rohani berbeza. Tapi segalanya bermula dari *NIAT* sendiri. Niat dipecahkan kepada Negatif dan Positif. Inilah yang bakal membentuk kehidupan kita dunia akhirat.

Kalau niat positif maka yang hadir pastinya positif namun kalau niat negatif maka yang hadir juga negatif. Seluruh kehidupan kita adalah ibadat jadi kita sebagai umat Islam terikat dengan perkara halal dan haram yakni ada yang boleh dilakukan dan ada yang tidak boleh dilakukan.

Justeru itu kenapa anda sentiasa berniat *Negatif* sedangkan banyak perkara positif boleh anda niat untuk lakukan setiap hari. Saya tidak pandai berbicara soal agama. Bidang saya adalah *Penulisan Perniagaan* makanya saya akan berikan sedikit contoh berkaitan kehidupan memajukan diri sendiri.

Pernah tak anda selalu negatif berkaitan *wang* nak beli sesuatu anda terlampau fikir negatif. *Aku tiada wang, aku tiada wang* ini sudah menjadi niat, makin kerap anda fikirkan aku tiada wang, aku tiada wang maka akan termakbul niat anda tersebut. So anda akan sentiasa merasai tiada wang. Tidak mustahil seumur hayat anda perkara atau masalah kewangan akan terus membelenggu anda.

Kita bukan perlukan wang *berkepuk-kepuk* untuk berbelanja tapi memadai mencukupi untuk kehidupan seharian sehingga sebelum gaji bulan berikutnya dibayar. Minda dan niat negatif tidak akan membawa anda kemana-mana.

Contoh lagi saya berikan. Bantuan yang diberi oleh Kerajaan adalah bersifat sementara untuk kita berusaha mengubah diri sendiri keluar dari kepompong kemiskinan. Tapi kalau *Niat* kita sendiri .."Ala buat apa nak kerja lebih " setahun 3 kali aku dapat bantuan". Itu adalah *Nawaitu* anda, maka sampai 2 ke 3 generasi anda tidak akan berjaya berubah ke arah yang lebih baik akibat *Niat* anda itu.

Seperti saya katakan seawal penulisan tadi..segalanya datang dari *Nawaitu/Niat* dari kita sendiri.

Semoga penulisan ini menjadi panduan buat anda. Andai ada yang terkhilaf maafkan saya. Ianya sekadar pencerahan untuk anda terus berusaha berubah demi masa depan anda dunia dan akhirat.

Saya sentiasa mencari kehidupan menuju kejayaan..usaha saya sebagai pengedar simkad Tone Plus dengan *Niat* disamping menjana pendapatan, sedikit pendapatan tersebut saya *INFAQ* buat mereka dalam kumpulan *ASNAF*. Anda ingin sertai saya jom sama-sama kita bantu mereka..daftar simkad Tone Plus sekarang..
http://daftarmudahtoneplusdisini.wasap.my/

0134704110
Aree aka Zul Karnai
#sQuadTPaSkarPencenKe2
Northern Region
Penang BAse

No comments :