nuffnang1

.:)

Mar 16, 2009

Cara Atasi Kerugian Di Kala Musim Hujan


Salam dan selamat sejahtera...pastinya ramai yang kecut perut musim hujan yang tak menentu ni...sekarang hujan turun tak menentu.

Di Negeri Pulau Pinang mak ai lagi ler dahsyat..semalam siap ngan ribut lagi..semalam plak hari minggu lepas tu ramai yang buat kenduri kahwin ..kesian nya kat diaorang , memang income kurang coz orang tak leh mai makan kenduri...

Saya semalam lepas siap masak saya terus keluar dari rumah pergi makan kenduri kat Selama, Perak...yang sedihnya punya ler cari rumah sahabat saya tapi sampai kul 2 tak jumpa.. last last bebal , apa lagi ajak mem balik makan kenduri kat Penang la..he he he..

Ok berbalik pada cara atasi kerugian masa musim hujan ni tak susah senang jer!!!!

Pastinya anda harus bijak tangani masalah ini , kalau berniaga kain baju atau barang kering sure tak rugi tapi cam mana plak dengan makanan, barang dah masak tapi masa nak bertolak hujan ,,siap ribut lagi cam semalam kat Pulau Pinang ni. Apa yang anda boleh lakukan, jangan simpan barang anda, teruskan ke lokasi Pasar Malam anda..rezeki Allah yang tentukan. Contohnya semalam...kawasan rumah saya hujan lebat tapi bila sampai kat Tapak Pasar Malam hujan masih lebat..kami tetap buka dan set-up cam biasa..15 minit kemudian hujan berhenti secara tiba-tiba ..itulah kuasa Allah..

Satu lagi jika hujan masih berterusan di kawasan anda...teruskan juga berniaga kecualilah ribut taufan yang dahsyat ( Cuti ler he he ). Jika anda takdapat menjual maka cuba simpan barangan tersebut seperti yang saya telah terangkan dalam Ebook The Silent Pasar Malam Billionaire dengan betul dan insyallah anda akan berjaya....

KLIK DI SINI UNTUK MENDAPATKAN EBOOK PASAR MALAM ANDA DENGAN SEGERA

4 comments :

mfazy121 said...

yup Allah maha kaya....tp lebih penting usaha ke arah kejayaan

Anonymous said...

Salam...

Wah dah buat ebook sekarang... inyaallah boleh dibeli jika ada budget.

Saya ni peniaga coconut shake Pasar Malam Taman Pauh pada awal 2008 dulu. Gerai saya berhadapan dengan abang yang jual buku-buku agama. Walaupun permintaan tinggi namun keuntungan yang diperolehi tidak mengizinkan untuk saya membayar hutang yang banyak...terpaksalah kerja makan gaji balik dengan hati yang berat. Pasar malam Taman Pauh Indah tu memang masyuk tapi tapak saya yang lain amat menyedihkan.

Mungkin saya boleh jumpa saudara untuk menuntut ilmu.

Aree Tone WoW said...

To skyhigh ..

W.salam....mungkin saya tak berapa perasan bro yang mana saya..yang saya pasti ada sahabat saya juga jual air jenis shake ni tapi bukan coconut ler...

Ada masa kita leh jumpa...tq

maslia said...

sy juga niaga kat pasar malam tmn pauh.dulu memang best.la ni banyak sangat orang niaga tudung.murah lak tu.kalau nak dicongak,duit minyak pun tak lepas.nak mai untung dari mana?la ni sy dah tukar strategi perniagaan,alhamdulillah.ianya membuahkan hasil.